Hogyan lehet felnőtteket hatékonyan oktatni? Miként lehet a tanulási utakat minél rugalmasabbá tenni? Hogyan lehet visszavezetni az iskolapadba a már a nyolcadik osztály előtt lemorzsolódott fiatal felnőtteket? – ezekről a kérdésekről, valamint a műhelyiskolai képzések tapasztalatairól szólt a „Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány által szervezett műhelyiskolai képzés támogatása” című GFA-KA-KIM-13/2022 számú projekt keretében szervezett innovációs műhelyfoglalkozás.

A műhelyiskolai képzést támogató pályázaton belül, az innovációs folyamatok előrehaladása, a jó gyakorlatok, a projekttervek bemutatása, valamint a tudásmegosztás céljából szervezett innovációs műhelyekből a harmadikra került sor 2023.09.28-án. Erre a két megvalósító iskola mellett meghívást kapott a másik két – Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány által fenntartott – szakképző iskola vezetője, az innovációk iránt érdeklődő oktatóik – a tervek szerint ugyanis jövőre Óbudán és Devecserben is indul műhelyiskolai képzés. A máltai szakképzők képviselőin túl jelen voltak a szakképzésben komoly tapasztalatokkal rendelkező Szalézi Intézményfenntartó, a Máltai Manufaktúra képviselői, valamint az RRF Közösségorientált Pedagógia projekt szakmai vezetői.

Thaisz Miklós, a Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány kuratóriumi elnöke a duális szakképzésben rejlő lehetőségek kiaknázásáról, valamint a szakmai és szervezeti együttműködési lehetőségekről beszélt. Bükösdi Olga, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Esterházy Miklós Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium igazgatója a felnőttek szakmai oktatásában és a hatékony tanulásszervezési eljárások terén szerzett tapasztalataikat ismertette. A műhelyfoglalkozás résztvevői megismerhették a gyulaji általános, és a dombóvári középiskola együttműködéseképpen induló Dobbantó+Műhelyiskola programot, amely az általános iskolából kimaradt fiataloknak segít a hiányzó végzettség megszerzésében, alapfokú általános iskolai végzettséget, valamint részszakképesítést is ad. A segítő program keretében szervezett alapkompetencia-fejlesztés kihívásait Lacza Zoltánné a gyulaji MMSZ Galló József Általános Iskola és Magoncka Óvoda intézményvezetője ismertette.

A műhelyfoglalkozáson részt vett Puskás Balázs szakjogász, a Szalézi Intézményfenbtartó jogi és tanügyigazgatási referense, aki a szalézi szakképző intézmények duális szakképzési tapasztalatairól, műhelyiskolai képzésükről és az Ágazati Képzőközpontban rejlő közös lehetőségekről beszélt. Wächter Balázs, Máltai Manufaktúra Nonprofit Kft. képviselőjeként bemutatta a Manufaktúra szerteágazó tevékenységeit, és a további máltai együttműködési lehetőségeket vázolta az MMSZIA iskoláival.