Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Iskola Alapítvány szerepe a projektben: Projekt gazda

Projektazonosító: EFOP-3.11.1-17-2017-00025.

Projekt elnevezése: Szülő-Suli” tanulók iskolai előmenetelének javítása és a korai lemorzsolódás visszaszorítása az iskola-család együttműködésre alapozott egyéni fejlesztésen keresztül

Támogatás összege: 60 000 000 Ft

Projekt megvalósításának kezdete: 2018.01.01.

A projekt fizikai befejezésének határideje: 2020.12.31.

Projekt rövid leírása és célja:

A bevont intézményekben, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány fenntartásában működő MMSZ Tiszaburai Általános Iskolában, az MMSZ Tiszaburai Általános Iskolában, az MMSZ Galló József Általános Iskola és Magonczka Óvodában, valamint a Máltai Óvoda és Általános Iskolában (Tarnabod) a Felhívás céljaival összeegyeztethető pedagógiai módszertan kialakítása és alkalmazása az iskolai lemorzsolódás visszaszorítása, egyéni tanulási utak támogatása érdekében, megerősítve azt a családi környezetre történő ráhatással.

A projekt célrendszere:

I. Innovatív pedagógiai eszköz- és hatásrendszer kialakítása

  • a tanulók egyéni képességeinek, kulcskompetenciáinak fejlesztése, hátrányok csökkentése
  • tanulási motiváció megerősítése
  • a szülők és az iskola kapcsolatának javítása
  • a szülők aktivitása a közösségfejlesztésben, kommunikációban
  • mindezeket megalapozó pedagógiai módszertan és eszközkészlet kialakítása
  • intézményi kompetenciafejlesztés
  • pedagógusok módszertani kultúrájának fejlesztése

II. Személyközpontú, egyéni fejlesztésen alapuló tevékenység folytatása

  • Az érintett gyermekekkel kapcsolatos célok
  • a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának csökkentése
  • a tanuláshoz szükséges alapkészségek megerősítése
  • a tanulók családi körülményeiből adódó hátrányok csökkentése, a szociokulturális helyzetből adódó lemaradások kompenzálása

III. Az iskola-család együttműködés fejlesztésén alapuló tevékenység

  •  hatékony párbeszéd, együttműködés a szülői házzal
  • a szülők ismereteinek bővítése a korosztályra vonatkozó fejlődéspszichológia kapcsán
  • a szülők fejlesztése a tanulásmódszertan kapcsán, élményközpontú saját gyakorlat elsajátítása
  • együttműködés a családok és más partnerek

 

Közvetlen és rövid távú hatások:

  • tanulás tanítása, eredményesség növekedése
  • szülők képességeinek javulása, aktivitás növekedése az iskola-család kapcsolatban
  • iskolai magatartás javulása
  • otthoni tanulás kialakulása
  • a tudás élményként való megélése
  • a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának csökkenése
  • a család és az iskola együttműködésében komoly előrelépés történik

 

Közvetett és hosszú távú hatások:

  • iskolai tanulmányi eredmények javulása
  • önbizalom növekedése, sikerélmények, pozitívabb hozzáállás az iskolához, jobb tanár-diák viszony
  • középiskolai lemorzsolódás csökkenése
  • a tudatos életvezetés, gyermeknevelés kultúrája elterjed
  • a lakosság munkaerőpiaci kompetenciái javulnak
  • a pedagógusok módszertani kultúrája tovább fejlődik

 

Projekt tevékenységeinek, hatásainak vizsgálata

A projekt megvalósítása során fontos tevékenység a monitoring. Kiinduló elképzelés, hogy a kidolgozott módszertan rendszeres felülvizsgálatára, szükség szerinti beavatkozások eszközölésére és hozzákapcsolódóan, vele párhuzamosan eredményesség- és hatékonyság-mérés, értékelés eljárása kialakítására a Pedagógiai Oktatási Központ bevonásával sor kerüljön.