Esztergomban tartotta évzáró igazgatói értekezletét a Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa. A háromnapos eseményen jelen volt többek között Vecsei Miklós, a diganózis alapú felzárkózási stratégia végrehajtásáért felelős miniszterelnöki biztos. A találkozó zárásaként Kozma Imre atya, a Máltai Szeretetszolgálat elnöke tartott szentmisét.

A jól működő iskola a sikeres felzárkózás záloga – derült ki Vecsei Miklós miniszterelnöki biztos a máltai iskolákról, valamint a máltai küldetésről tartott előadásából, amit Esztergomban, a Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány által fenntartott óvodák és iskolák igazgatóinak tartott.

A jó hangulatú, személyes hangvételű háromnapos tanévzáró igazgatói értekezleten Thaisz Miklós kuratóriumi elnök a jövő kihívásai mellett izraeli zarándokútjáról is beszélt, amelyet mély beszélgetések követtek. Esztergomban bemutatkoztak az új igazgatók és a kollégái elbúcsúztatták Csűri Zsuzsannát, az MMSZ Óbudai Technikum és Szakképző Iskola igazgatóját, aki nyugdíjba vonult.

A máltai Iskola Alapítvány jogásza, dr. Kulisity Isván a „pedagógus-státusztörvényt” – annak elfogadása napján – ismertette, értelmezte.  A megbeszélésen terítékre került a máltai iskolák, óvodák vezetőinek teljesítményértékelése, továbbá a máltai iskolákban megkezdett pedagógiai innováció is.

A szakmai programokat követően az Alapítvány csapata kis csoportokban fedezte fel Esztergomot. Voltak, akik a Bazilika kupolából, míg mások Párkányba átsétálva csodálták meg a tájat.

A háromnapos, különleges értekezlet lezárásaként Kozma Imre atya mondott Szentmisét a Szent Adalbert Központ kápolnájában, amelyen kiemelte a gyermekek és az idősek védelmét. Saját történetei mellett arról beszélt, hogy a nők szerepe kulcsfontosságú a segítő szakmában, ezáltal a világban is. Két szenttől, Zaccaria Szent Antaltól és Aranyszájú Szent Jánostól idézett ma is érvényes kijelentéseket a hallgatóságnak. Kiemelte, hogy a pedagógusok is “magister”-ek, akiknek talán a legfontosabb feladata a magvetőhöz hasonlóan, hogy előkészítsék a földet a mag befogadására (ezen múlik miden később) – amelyik mag sziklák közé, vagy rossz földbe hullik, nem kel ki.

„A pedagógus a személyiségével hat – fontos, hogy szeressék a diákok és az is, hogy ő is szeresse a diákokat” – hangsúlyozta Kozma Imre atya, hozzátéve, az igazság bárkitől érkezhet, de az a fontos, hogy hiteles személy mondja.