Újabb mérföldkőhöz érkezett az idei tanévben kezdődött projekt szemléletű oktatás a gyöngyösi máltai szakképzőben: 2024.01.09-én sikeresen lezajlott a harmadik projektzáró, ami azt jelenti, hogy a vendéglátás ágazat négy szakmája közül már mindhárom csoport teljesítette a bevezető projekten kívüli, további két szakmai projektet. Gyöngyösön szeptember óta a vendéglátás-turizmus ágazatban, a 9. évfolyamon tanulók már nem tantárgyakat tanulnak, hanem projekt alapú képzésben vesznek részt. Számukra a tanév egy négyhetes előkészítő hónappal indult, amit hathetes ciklusokban szakmai projektek követnek, és ezekhez rendeződnek a közismereti tárgyak is. Egy-egy ciklust nagyszabású projektzáró rendezvény zár le.

A cukrász szakmában a projektötlet minden csoportnál azonos, hiszen az alapötlet egy kávéház üzemeltetése, ahol a cukrászok minden esetben felszolgálták az általuk készített piskótatekercset, nérót, linzert és vaníliás fánkocskát, amelyek az ágazati alapvizsga süteményei. Az elkészített sütemények mind ízben, mind pedig kinézetre kiválóak voltak. Munkájukról kisfilm is készült, ebből kiderült, mennyire élvezték az elmúlt heteket.

A szakácsok projektjének témája most a „Mátrai hagyományos ízek és ételek” lett, a projektzáróra menükártyákkal és egy szakácskönyvvel készültek a diákok. Megmutatták továbbá az ágazati alapvizsga ételeit elkészítve, és meg is kóstoltatták új „mátrai íz”-ként a bivaly és szamár májas krémeket, amelyet a Mátrai Bivalyrezervátumban tett látogatásuk során fedeztek fel. A rezervátum vezetőjével kis interjút is készült, a kapcsolat pedig folytatódik, mivel a bivalyrezervátum az egyik olyan turisztikai látványosság a Mátrában, amire a turizmus ágazatban tanulók a projektjüket építhetik.

A turisztikai projektben tanulók megnyitották a Vidám Travel utazási irodájukat. Ők hazai és külföldi turisztikai úticélokból készítettek ppt-t, kiadványokat, plakátokat. A munkájukat a csapatmunkára és az erőteljes vizualizációra építették. Sok képpel, színnel, változatos megjelenési formákkal dolgoztak és közben néhány blokk erejéig angolul is kommunikáltak.

A látványos ás hangulatos projekt bemutatót a vers és ének betétekkel színesítették. Az elmúlt fél év alatt jól látható a tanulók fejlődése: a csoportok csapatként jelentek meg, a diákok figyeltek egymásra, bátrabban, jól kommunikáltak egymással és a külsős résztvevőkkel is.