Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány

Felnőttképzés

 

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa 2013-tól foglalkozik felnőttképzéssel.

Székhely: 1033 Budapest, Miklós u.32.

bővebb információ: Kovács Adrienn (kovacs.adrienn@maltai.hu)

Képzéseink:

MMSZ Iskola Alapítvány – Felnőttképzés
Sorszám Kód A képzés neve A képzés célja Óraszám
1. D001 Munkavállaláshoz szükséges képességek fejlesztése A képzés célja, hogy munkanélküli, vagy nem stabil munkahellyel rendelkező, főleg hátrányos helyzetű felnőtteknek segítsen a munkavállalást elősegítő, általános készségek fejlesztésében, hogy ezáItaI is javuljon a képzésben részt vettek esélye a munkaerőpiacon. A képzes olyan eszközöket nyújt a résztvevőknek a személyiségük kiteljesítésére, amelyek rávilágítanak a mindennapi éIetben a munkahely keresése, valamint a munkahely megtartása során az interperszonális készségek fejlesztésének jelentőségére, növelve a résztvevők életminőségét. 480
2. D002 Elsősegélynyújtási alapismeretek Célja, hogy a képzésben résztvevő elsajátítsa azokat az elméleti és gyakorlati elsősegéIynyújtási ismereteket, amelyek baleseteknél, sérüléseknél szükségesek a szakszerű és eredményes elsősegéIynyújtáshoz. 12
3. D003 Érzékenyítő tréning szenvedélybeteg emberek segítéséhez A képzés céIja, hogy a képzésben résztvevőket felkészítse a szenvedélybeteg emberek élethelyzetének könnyítésére, életvitelében való pozitív váItazás elősegítésére. 40
4. D004 Játékkészség fejlesztés A képzés célja, hogy azok a felnőttek, akik gyermekekkel foglalkoznak, akár mert édesanyák és édesapák, akár a munkájuk során, megismerjék a játékfejlődés történetét, a gyermekek számára érdekes és izgalmas játékok megszervezésének menetét. 30
5. D005 Önkéntes segítségnyújtás krízishelyzetben A képzés célja, hogy a résztvevők általános állampolgári ismereteket szerezzenek, képesek legyenek hatékonyan segítséget nyújtani, közreműködni és együttműködni egymással és a hatósággal egy esetleges krízis, vagy katasztrófa esetén. 80
6. D006 Segítő készségek fejlesztése A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő felnőttek megismerjék embertársainknak, adott esetben hátrányos helyzetben lévő embertársainknak való segítés alapelveit, a segítő készségeket, az empátiát, valamint fejlesszék segítő, kommunikációs és önértékelési készségeiket. 30
7. D008 Érzékenyítő tréning a Jelenlét módszer alkalmazásához Célunk, hogy a résztvevők elsajátítsák a halomozattan hátrányos helyzetű emberekkel való bánásmód, kapcsolatteremtés, kapcsolatfenntartás, kommunikáció módjait, eszközeit a Jelenlét módszertan alkalmazásával, az integráció elősegítéséért, a hátrányok csökkentéséért. 30
8. D009 Érzékenyítő tréning a szegregált környezetben, mélyszegénységben élők hártányainak csökkentésére a Jelenlét Módszertan alkalmazásával A személyiségfejlesztő foglalkozás célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a szegregált környezetben, mélyszegénységben élő emberekkel való bánásmód, kapcsolatteremtés, kapcsolatfenntartás, kommunikáció módjait, eszközeit a Jelenlét módszertan alkalmazásával, az integráció elősegítéséért, a hátrányok csökkentéséért. 30
9. D010 Máltai elsősegélynyújtó tanfolyam Bármely személy képes legyen olyan alapvető elsősegély nyújtására, mellyel a szaksegítség megérkezéséig életben tudja tartani a bajba jutottat, és felismerje az életet vagy életminőséget veszélyeztető egészségügyi állapotokat, amelyek szakellátás nélkül súlyos következményekkel járhatnak. 12
10. D011 Komplex Máltai elsősegélynyújtási program Bármely személy képes legyen olyan alapvető elsősegély nyújtására, mellyel a szaksegítség megérkezéséig életben tudja tartani a bajba jutottat, és felismerje az életet vagy életminőséget veszélyeztető egészségügyi állapotokat, amelyek szakellátás nélkül súlyos következményekkel járhatnak. 13
11. D012 Komplex Máltai elsősegélynyújtási és elsősegélynyújtás oktatói program A képzés célja az elsősegélynyújtás alapvető kompetenciáinak átadása mellett olyan személyek képzése, akik a kompetenciáikat mások számára is képesek átadni. 20
12. D013 Máltai elsősegélnyújtás oktatói program A képzés célja az elsősegélynyújtás alapvető kompetenciáit már elsajátított személyek oktatói képzése annak érdekében, hogy mások számára is képesek legyenek átadni e kompetenciákat. 8
13. D014 Önkéntesség, mint a Jelenlét Módszertan eszköze képzés önkénteseknek A képzés célja az önkéntes szolgálat
színvonalának, hatékonyságának
növelése helyi szinten. Célja továbbá a
résztvevők érzékenyítése az önkéntesség
iránt, váljanak képessé önkéntes
programok tudatos tervezésére,
lebonyolítására, ismerjék meg az
önkéntes menedzsment lépéseit.
16
14. D015 Pénzügyekről pénz nélkül A képzés célja felkészíteni, támogatni a jelenlét pontokon dolgozó személyeket abban, hogy szemléletformálás útján segítséget nyújthassanak olyan nehézségekkel küzdő személyek, családok számára, akik szűkös anyagi körülmények között, eladósodva, vagy azzal veszélyeztetve élnek. 16
15. D007 Érzékenyítő tréning Jelenlét módszertannal A képzés célja, hogy az elsajátított ismeretek érzékenyítsék a résztvevőket a halmozottan hátrányos helyzetű, rászoruló emberekkel való együttműködésre.  A tréning során a résztvevők megismerkednek a „Jelenlét” módszertannal, azon belül a rászorulók élethelyzetének könnyítését célzó széles körű eszközrendszerrel, a beavatkozási területek komplexitásában rejlő innovációkkal. Nagyobb rálátásuk lesz a kapcsolatteremtés és kommunikációs technikák alkalmazásának lehetőségeire, a bevonás, motiválás, konfliktuskezelés, határok tartásának speciális eszközrendszerére, ezzel elősegítve az együttműködést. A képzés rámutat a témához kapcsolódó segédanyagok fellelhetőségére. 40
16. 4 1013 23 01 Cukrászsegéd Olyan szakemberek képzése, akik képesek: Kiválasztani a cukrászati termékkészítéshez szükséges anyagokat,  Kimérni a cukrász termékkészítéshez szükséges nyersanyagok mennyiségeit, előkészítő műveleteket végezni,  Egyszerű tészta összeállító műveleteket végezni, keverni, dagasztani és habot verni, Megadott receptúra alapján töltelékeket előkészíteni, összeállítani, Különböző tésztákat formázni, alakítani a cukrászati technológiának megfelelően, Cukrászati termékek elkészítéséhez kapcsolódó sütési műveleteket végezni, Egyszerű kikészítő műveleteket végezni, Az elkészült süteményeket, cukrászati késztermékeket tálalni, csomagolni. 600
17. KÖZ Közösségi házak és Jó Kis Hely közösségi terek szakmai vezetése és menedzselése A képzés célja, hogy a képzés során elsajátított ismeretek segítsék a Közösségi ház és Jó Kis Hely szakmai vezetőket és projektmenedzsereket közösségi terek irányításában, a projektmenedzsereket közösségi terek irányításában, a projektműködés bonyolításában, érzékenyítsék a résztvevőket a jellemzően halmozottan hátrányos helyzetű emberekkel való együttműködésre, ezzel is segítve az integrációt. 16
18. IFI Ifjúság a végeken – fiatalok bevonása, aktivizálása hátrányos helyzetű térségek közösségi tereiben A képzés célja, hogy a résztvevők rálássanak eddigi működésükre, megosszák tapasztalataikat, megismerjék az ifjúsági munka sajátosságait, elsajátítsák a bevonás és aktivizálás lépéseit, hogy aztán alkalmazni tudják azokat a hátrányos helyzetű települések közösségi tereiben. 16
19. ÉRZ Érzékenyítő tréning közösségi terekben dolgozóknak A képzés célja, hogy a résztvevők áttekintsék eddigi működésüket, megosszák tapasztalataikat, megismerjék a közösségi terekben végzett munka sajátosságait, elsajátítsák a bevonás és aktivizálás lépéseit, az erőforrások bevonásának technikáit, hogy aztán alkalmazni tudják azokat a hátrányos helyzetű települések közösségi tereiben. 16
20. ESZ Eszközeim, lehetőségeim és határaim a szenvedélybeteg szülők gyermekeinek segítésében-alapismeretek (32 kreditpont) A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a szenvedélybeteg családi működés dinamikáját, a szenvedélybeteg családban élő, illetve abban felnőtt, kiskorú és felnőtt gyermekek helyzetét, sajátosságait, a segítés lehetőségeit, eszközeit és határait. Az alkalmak során alapvető eszközöket kapnak a kiskorú gyermekek és a felnőtt gyermekek rezilienciájának fejlesztéséhez és a velük történő segítői folyamatok irányításához. A képzés fejleszti az egyéni kompetenciákat és segít felismerni a segítő és a segítés határait. 30