Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány
Felnőttképzés
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa 2013-tól foglalkozik felnőttképzéssel.
Székhely: 1033 Budapest, Miklós u.32.
bővebb információ: Kovács Adrienn (kovacs.adrienn@maltai.hu)
Képzéseink:
MMSZ Iskola Alapítvány – Felnőttképzés | ||||
Sorszám | Kód | A képzés neve | A képzés célja | Óraszám |
1. | D001 | Munkavállaláshoz szükséges képességek fejlesztése | A képzés célja, hogy munkanélküli, vagy nem stabil munkahellyel rendelkező, főleg hátrányos helyzetű felnőtteknek segítsen a munkavállalást elősegítő, általános készségek fejlesztésében, hogy ezáItaI is javuljon a képzésben részt vettek esélye a munkaerőpiacon. A képzes olyan eszközöket nyújt a résztvevőknek a személyiségük kiteljesítésére, amelyek rávilágítanak a mindennapi éIetben a munkahely keresése, valamint a munkahely megtartása során az interperszonális készségek fejlesztésének jelentőségére, növelve a résztvevők életminőségét. | 480 |
2. | D002 | Elsősegélynyújtási alapismeretek | Célja, hogy a képzésben résztvevő elsajátítsa azokat az elméleti és gyakorlati elsősegéIynyújtási ismereteket, amelyek baleseteknél, sérüléseknél szükségesek a szakszerű és eredményes elsősegéIynyújtáshoz. | 12 |
3. | D003 | Érzékenyítő tréning szenvedélybeteg emberek segítéséhez | A képzés céIja, hogy a képzésben résztvevőket felkészítse a szenvedélybeteg emberek élethelyzetének könnyítésére, életvitelében való pozitív váItazás elősegítésére. | 40 |
4. | D004 | Játékkészség fejlesztés | A képzés célja, hogy azok a felnőttek, akik gyermekekkel foglalkoznak, akár mert édesanyák és édesapák, akár a munkájuk során, megismerjék a játékfejlődés történetét, a gyermekek számára érdekes és izgalmas játékok megszervezésének menetét. | 30 |
5. | D005 | Önkéntes segítségnyújtás krízishelyzetben | A képzés célja, hogy a résztvevők általános állampolgári ismereteket szerezzenek, képesek legyenek hatékonyan segítséget nyújtani, közreműködni és együttműködni egymással és a hatósággal egy esetleges krízis, vagy katasztrófa esetén. | 80 |
6. | D006 | Segítő készségek fejlesztése | A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő felnőttek megismerjék embertársainknak, adott esetben hátrányos helyzetben lévő embertársainknak való segítés alapelveit, a segítő készségeket, az empátiát, valamint fejlesszék segítő, kommunikációs és önértékelési készségeiket. | 30 |
7. | D008 | Érzékenyítő tréning a Jelenlét módszer alkalmazásához | Célunk, hogy a résztvevők elsajátítsák a halomozattan hátrányos helyzetű emberekkel való bánásmód, kapcsolatteremtés, kapcsolatfenntartás, kommunikáció módjait, eszközeit a Jelenlét módszertan alkalmazásával, az integráció elősegítéséért, a hátrányok csökkentéséért. | 30 |
8. | D009 | Érzékenyítő tréning a szegregált környezetben, mélyszegénységben élők hártányainak csökkentésére a Jelenlét Módszertan alkalmazásával | A személyiségfejlesztő foglalkozás célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a szegregált környezetben, mélyszegénységben élő emberekkel való bánásmód, kapcsolatteremtés, kapcsolatfenntartás, kommunikáció módjait, eszközeit a Jelenlét módszertan alkalmazásával, az integráció elősegítéséért, a hátrányok csökkentéséért. | 30 |
9. | D010 | Máltai elsősegélynyújtó tanfolyam | Bármely személy képes legyen olyan alapvető elsősegély nyújtására, mellyel a szaksegítség megérkezéséig életben tudja tartani a bajba jutottat, és felismerje az életet vagy életminőséget veszélyeztető egészségügyi állapotokat, amelyek szakellátás nélkül súlyos következményekkel járhatnak. | 12 |
10. | D011 | Komplex Máltai elsősegélynyújtási program | Bármely személy képes legyen olyan alapvető elsősegély nyújtására, mellyel a szaksegítség megérkezéséig életben tudja tartani a bajba jutottat, és felismerje az életet vagy életminőséget veszélyeztető egészségügyi állapotokat, amelyek szakellátás nélkül súlyos következményekkel járhatnak. | 13 |
11. | D012 | Komplex Máltai elsősegélynyújtási és elsősegélynyújtás oktatói program | A képzés célja az elsősegélynyújtás alapvető kompetenciáinak átadása mellett olyan személyek képzése, akik a kompetenciáikat mások számára is képesek átadni. | 20 |
12. | D013 | Máltai elsősegélnyújtás oktatói program | A képzés célja az elsősegélynyújtás alapvető kompetenciáit már elsajátított személyek oktatói képzése annak érdekében, hogy mások számára is képesek legyenek átadni e kompetenciákat. | 8 |
13. | D014 | Önkéntesség, mint a Jelenlét Módszertan eszköze képzés önkénteseknek | A képzés célja az önkéntes szolgálat színvonalának, hatékonyságának növelése helyi szinten. Célja továbbá a résztvevők érzékenyítése az önkéntesség iránt, váljanak képessé önkéntes programok tudatos tervezésére, lebonyolítására, ismerjék meg az önkéntes menedzsment lépéseit. |
16 |
14. | D015 | Pénzügyekről pénz nélkül | A képzés célja felkészíteni, támogatni a jelenlét pontokon dolgozó személyeket abban, hogy szemléletformálás útján segítséget nyújthassanak olyan nehézségekkel küzdő személyek, családok számára, akik szűkös anyagi körülmények között, eladósodva, vagy azzal veszélyeztetve élnek. | 16 |
15. | D007 | Érzékenyítő tréning Jelenlét módszertannal | A képzés célja, hogy az elsajátított ismeretek érzékenyítsék a résztvevőket a halmozottan hátrányos helyzetű, rászoruló emberekkel való együttműködésre. A tréning során a résztvevők megismerkednek a „Jelenlét” módszertannal, azon belül a rászorulók élethelyzetének könnyítését célzó széles körű eszközrendszerrel, a beavatkozási területek komplexitásában rejlő innovációkkal. Nagyobb rálátásuk lesz a kapcsolatteremtés és kommunikációs technikák alkalmazásának lehetőségeire, a bevonás, motiválás, konfliktuskezelés, határok tartásának speciális eszközrendszerére, ezzel elősegítve az együttműködést. A képzés rámutat a témához kapcsolódó segédanyagok fellelhetőségére. | 40 |
16. | 4 1013 23 01 | Cukrászsegéd | Olyan szakemberek képzése, akik képesek: Kiválasztani a cukrászati termékkészítéshez szükséges anyagokat, Kimérni a cukrász termékkészítéshez szükséges nyersanyagok mennyiségeit, előkészítő műveleteket végezni, Egyszerű tészta összeállító műveleteket végezni, keverni, dagasztani és habot verni, Megadott receptúra alapján töltelékeket előkészíteni, összeállítani, Különböző tésztákat formázni, alakítani a cukrászati technológiának megfelelően, Cukrászati termékek elkészítéséhez kapcsolódó sütési műveleteket végezni, Egyszerű kikészítő műveleteket végezni, Az elkészült süteményeket, cukrászati késztermékeket tálalni, csomagolni. | 600 |
17. | KÖZ | Közösségi házak és Jó Kis Hely közösségi terek szakmai vezetése és menedzselése | A képzés célja, hogy a képzés során elsajátított ismeretek segítsék a Közösségi ház és Jó Kis Hely szakmai vezetőket és projektmenedzsereket közösségi terek irányításában, a projektmenedzsereket közösségi terek irányításában, a projektműködés bonyolításában, érzékenyítsék a résztvevőket a jellemzően halmozottan hátrányos helyzetű emberekkel való együttműködésre, ezzel is segítve az integrációt. | 16 |
18. | IFI | Ifjúság a végeken – fiatalok bevonása, aktivizálása hátrányos helyzetű térségek közösségi tereiben | A képzés célja, hogy a résztvevők rálássanak eddigi működésükre, megosszák tapasztalataikat, megismerjék az ifjúsági munka sajátosságait, elsajátítsák a bevonás és aktivizálás lépéseit, hogy aztán alkalmazni tudják azokat a hátrányos helyzetű települések közösségi tereiben. | 16 |
19. | ÉRZ | Érzékenyítő tréning közösségi terekben dolgozóknak | A képzés célja, hogy a résztvevők áttekintsék eddigi működésüket, megosszák tapasztalataikat, megismerjék a közösségi terekben végzett munka sajátosságait, elsajátítsák a bevonás és aktivizálás lépéseit, az erőforrások bevonásának technikáit, hogy aztán alkalmazni tudják azokat a hátrányos helyzetű települések közösségi tereiben. | 16 |
20. | ESZ | Eszközeim, lehetőségeim és határaim a szenvedélybeteg szülők gyermekeinek segítésében-alapismeretek (32 kreditpont) | A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a szenvedélybeteg családi működés dinamikáját, a szenvedélybeteg családban élő, illetve abban felnőtt, kiskorú és felnőtt gyermekek helyzetét, sajátosságait, a segítés lehetőségeit, eszközeit és határait. Az alkalmak során alapvető eszközöket kapnak a kiskorú gyermekek és a felnőtt gyermekek rezilienciájának fejlesztéséhez és a velük történő segítői folyamatok irányításához. A képzés fejleszti az egyéni kompetenciákat és segít felismerni a segítő és a segítés határait. | 30 |