Színekre tagolt szivárvány – Súlyosan-
halmozottan sérült gyermekeket célzó fejlesztési program a Dél-dunántúli régióban
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány szerepe a projektben: Projekt gazda
Konzorciumi Tag(ok): –
Projektazonosító: EFOP-3.1.6-16-2017-00044.
Projekt elnevezése: Színekre tagolt szivárvány – Súlyosan-halmozottan sérült gyermekeket célzó fejlesztési program a Dél-dunántúli régióban
Támogatás összege: 133 067 213 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt megvalósításának kezdete: 2019. 10. 01.
A projekt fizikai befejezésének határideje: 2022.12.31.
Projekt rövid leírása és célja:
Hosszú távú céljaink, hogy programunk által hozzájáruljunk az inkluzív, méltányos és minőségi neveléshez, valamint az oktatáshoz való hozzáférés javításához, a nevelési-oktatási egyenlőtlenségek csökkentéséhez. Segítsük a minőségi oktatáshoz való hozzáférést intézményünk minőségének fejlesztése útján, csökkenjen a korai, a végzettség nélküli iskolaelhagyás.
Rövid távú céljaink: – hogy intézményünk szakmai fejlesztésével, szolgáltatásbővítésével hozzájáruljunk a súlyos és halmozott fogyatékossággal élő tanulók ellátórendszerének minőségi javításához; tudásközponttá válva, olyan szolgáltatási professzió alakuljon ki, ami biztosítja a minőségi oktatáshoz való hozzáférést, segíti a társadalmi integrációt, a társadalom érzékenyítését. – sikeres együttműködések kialakítása, a szülők, a pedagógusok, a szakemberek, az intézmények bevonásával, hogy a szakmai fejlesztéseink eredményeként bővítsük a súlyos és halmozott fogyatékossággal élő gyermekek ellátórendszerének kínálatát, továbbá helyben elérhető szolgáltatásokat indítsunk, speciális eszközök beszerzésével támogassuk a tanulók fejlesztési folyamatát, és az eszközök kölcsönzésével segítsük a tanulókat, pedagógusokat és a szülőket is.
További cél, hogy az egyénre szabott fejlesztést, a személyre szabott tanulást támogató szolgáltatások épüljenek be a pedagógiai gyakorlatba, mely lehetővé teszi, hogy tanulóink az intézményünkben vagy lakóhelyükhöz közel kapják meg a különleges gondozási igényükből fakadó szolgáltatásokat; hogy a pedagógusok felkészültek legyenek a szolgáltatások nyújtására, továbbá a szakterületükön kívül eső, de a fejlesztéshez szorosan kapcsolódó területeken is a támogatás megvalósítására, a jelzések megtételére.
Cél továbbá a családok kompetenciáinak erősítése, az együttműködő partneri kapcsolat elmélyítése, a társadalmi érzékenyítés, a társadalmi elfogadás elősegítése.
Projekt keretében tervezett tevékenységek illeszkedése a projekt átfogó céljaihoz:
Szakmai, módszertani segédanyag fejlesztés
- Elektronikus eszköztár létrehozása
- Feladatgyűjtemény készítése képességterületekre bontva
- Eszközkölcsönzés protokolljának kidolgozása
- Személyre szabott autizmus specifikus PECS kártyák, napirendi kártyák, folyamatábrák készítése
- Egyénre szabott tankönyvek készítése
- Problémás viselkedés és a konfliktushelyzetek kezelése speciális időmérő eszközökkel
- Intézményen belüli mérési rendszer kidolgozása
- Projektnapok, projekthetek tervének kidolgozása
Intézményi tudásmegosztás, jó gyakorlatok adaptációjának támogatása
- Intézménylátogatás
- Hospitálás, helyszíni tapasztalatszerzés a jó gyakorlathoz
- Jó gyakorlat vásárlása
- Mentorálás az egyéni fejlesztési terv készítéséhez
- Intézményegységek közötti hospitálás, hospitációs tréning
- Intézményen belüli műhelymunkák, esetmegbeszélések
Specifikus tanfolyamokon való részvétel
- Hangtál tanfolyam
- Szenzoros integrációs terápia tanfolyam
- Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek- az autizmus szempontú infó-kommunikációs akadálymentesítés alapelvei
- Súlyosan-halmozottan fogyatékos emberek életének kísérése
Az ellátott gyerekek képességeikhez, fogyatékosságukhoz mért fejlesztést támogató felkészítés megvalósítása
- Kutyaterápia
- Lovasterápia
- Mozgásnevelés szomatopedagógus segítségével
- Beszédindítás, kommunikációfejlesztés nembeszélő gyermekeknél
- Látássérültek fejlesztése tiflopedagógussal
- Hallássérültek fejlesztése szurdopedagógussal
- Tervezett szenzomotoros tréning (TSMT)
Egyéb tudástámogató tevékenységek megvalósítása
- Műhelymunka
- Szakmai csapatépítő tréning
- Szupervízió
Szakemberek speciális eszközök használatára történő felkészítésének támogatása
Infokommunikációs eszközök beszerzése
Fejlesztő eszközök beszerzése
Szülősegítő programok szervezése
- Eszközkölcsönzés
- Szülőklub szervezése
- Szülők felkészítése PECS kártyák használatára
- Módszertani délutánok szervezése szülők részére
Érzékenyítő programok szervezése és lebonyolítása
- Érzékenyítő programterv kidolgozása
- Érzékenyítő program szervezése
————————————————————————
EFOP-3.1.6-16-2017-00044. projekt
Sajtóközlemény
Színekre tagolt szivárvány – Súlyosan-halmozottan sérült gyermekeket célzó fejlesztési program a Dél-dunántúli régióban
Innovatív és hatékony fejlesztő programok, színvonalas kutya-, és lovasterápiás foglakozások megtartását és számos, a gyermekek hatékony fejlesztéséhez szükséges eszköz beszerzését tette lehetővé a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítvány által, súlyosan-halmozottan sérült gyerekek számra fenntartott nappali oktatási intézményekben Marcaliban, Siófokon, Pécsett most lezáruló fejlesztési program.
A Színekre tagolt szivárvány – Súlyosan-halmozottan sérült gyermekeket célzó fejlesztési program a Dél-dunántúli régióban elnevezésű projekt megvalósítása 2019. október elején kezdődött és 2022.12.31-ig tart, az Emberi Erőforrás Fejlesztés Operatív Program keretében, az Európai Szociális Alap és Magyarország Kormánya által biztosított, összesen 133 067 213 forint támogatásából. Bár a tervezett fejlesztéseket a 2020-ban kitört Covid-járvány, majd az Ukrajnában zajló háború és a napjainkban is tartó gazdasági válság erőteljesen megnehezítette, a projekt sikeresen zajlott.
A három helyszínen, Marcaliban, Siófokon és Pécsen működő máltai fejlesztő iskola valamennyi tanulója sajátos nevelési igényű, magas százalékban autista, nem beszélő gyermek. A projekt keretén belül lehetőség nyílt olyan korszerű szemléletet tükröző innovatív programok megvalósítására, melyek nagy lépést jelentenek a gyermekek fejlesztésében. A tanulók számára szakirányú végzettségű gyógypedagógusok bevonásával egyéni fejlesztő foglalkozásokat szerveztek: logopédus, szurdopedagógus, konduktor, szomatopedagógus, tiflopedagógus, zeneterapeuta, gyógymasszőr kollégák tartották az egyénre szabott fejlesztő foglalkozásokat. A projekt segítségével színvonalas kutya- és lovasterápiás foglakozásokat is szerveztek a máltai fejlesztő iskolákban.
A gyerekek egyéni képességeikhez igazodó tankönyvek, vizuális támogatásként napirendi kártyák, folyamatábrák és egyéb, a biztonságos környezet kialakítását szolgáló eszközök készültek. Emellett a hatékony fejlesztést segítő eszközök is beszerzésre kerültek: például a látássérültek akadálymentesítését szolgáló speciális vezetősáv, Go talk készülékek, speciális Braille táblák, valamint a hangtál-terápiás foglakozásokhoz szükséges hangtálak.
Az MMSZ Iskola Alapítvány fejlesztő intézményeinek hitvallása, hogy a munka csak a család és az iskola szoros együttműködésének segítségével lehet eredményes, ezért az alapítvány szülőklubok, módszertani délutánok szervezésével igyekezett erősíteni a szülő-pedagógus kapcsolatot. Ezen alkalmak során jöttek létre a szülők és partnerintézmények számára is elérhető eszközkölcsönzők és elektronikus eszköztárak.
A tanulók és családjaik társadalmi integrációja érdekében érzékenyítő rendezvényeket és táborokat is szerveztek, ezek nagyon népszerűek voltak mind a tanulók, mind a szüleik körében.
Kapcsolat
Forduljon hozzánk bizalommal az alábbi e-mail címen: