Katolikus Innovációs Díjat nyert a tarnabodi Máltai Általános Iskola és Óvoda az oktatásszervezés megújításával. A Váci Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola és az EdTech Magyarország oktatástechnológiai szolgáltató által közösen alapította díjat június 2-án, adták át a  Lumen Educationis oktatási konferencián, a Püspök Vác Rendezvényközpontban.

Már nincsenek tanórák és csengetési rend sincs a tarnabodi iskolában – úgy alakították át az órarendet, hogy a délelőttöket másfél órás, az alapkompetenciákat, matematikát, olvasást, írást fejlesztő blokkok tagolják. A nap beszélgető körrel indul, ezt követi a fejlesztő torna, ima, reggeli és fogmosás. A hét utolsó napjai teljes egészében a készségfejlesztésről szólnak, vannak kutyaterápiás foglalkozások és nem mindennapi (zumba, kézműves, logopédiai, dráma, mese, jóga) szakkörök. A tanulók a településen működő Glia Kft. mindennapjaiba is betekintést nyerhetnek, és élményszerű ismereteket szerezhetnek biológiából, kémiából és a gazdálkodás területeiről.

Az idén első alkalommal átadott Katolikus Innovációs Díjat a Váci Egy Katolikus Iskolák Főhatósága, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola és az EdTech Magyarország oktatástechnológiai szolgáltató közösen alapította és pedagógusok és intézmények is pályázhattak rá. Az intézményi pályázaton nyertes Máltai Általános Iskola és Óvoda igazgatójának, Nyírfalvi Melindának egyéni pályázat ugyancsak bekerült a 5 legjobb pályázat közé. Az egyéni díjakra pályázni olyan, már megvalósult és működő innovációval lehetett, amelynek ismert a dokumentációja és már annak hatásairól is be tudott számolni a pályázó.

Az intézményi díjra azok az óvodák, általános iskolák, középiskolák, technikumok, szakképző intézmények, összetett intézmények jelentkezhettek, amelyek a nevelési-oktatási folyamatban példaértékű innovatív szemléletet, módszertant, módszertani elemet, szervező elvet alkalmaznak.

A díjakat június 2-án adták át a Lumen Educationis oktatási konferencián a Püspök Vác Rendezvényközpontban.

„Ez az iskola példát mutat abban, hogyan lehet súlyosan hátrányos helyzetű közösségben, hosszútávon fenntartható és rendszerszintű pedagógiai megújulást létrehozni”- hangzott el a tarnabodi pályázat méltatásakor. Hozzátéve, az elmúlt öt év során tudatosan épített, egymásra épülő innovációk révén olyan oktatási modellt hoztak létre, amely egyszerre fejleszti a tanulók szociális készségeit, alapkompetenciáit és önismeretét, miközben valódi tapasztalatokkal gazdagítja őket. A készségfejlesztő napok, a helyi értékekre építő gyakorlati foglalkozások, az élőzenés és kutyaterápiás órák  mind azt a célt szolgálják, hogy a gyerekek élményszerűen, motiváltan és esélyt kapva fejlődjenek.  A program nem csak a tanulmányi mutatók javulását hozta, hanem a közösség egészének megerősödését is eredményezte és ezzel valódi esélyt adott egy jobb jövőre”– hangzott el.

Köszönő beszédében Nyírfalvi Melinda igazgató arról beszélt, hogy a megvalósításhoz kellett „az egyik legremekebb fenntartó”, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa.  „Olyan szakmai támogatást és pedagógiai szabadságot kaptunk, amely megengedte, hogy kísérletezgethessünk, megpróbáljuk megtalálni azt az utat, amit ma már jónak gondolunk” – fogalmazott Nyírfalvi Melinda, hozzátéve „ez a jó út jó embereket is vonzott az iskolába, így most már ők is megvannak”. A nagyon jó munkatársai közül ketten is jelen voltak a díj átadásakor: Tari Réka és Kökény Tamás igazgatóhelyettesek, akiket ugyancsak nagy taps köszöntött.