Sokféle oka lehet annak, hogy egy diák nagy lelkesedéssel jelentkezik egy nyári táborba. Tarnabodi iskolánk pedagógusai nemrég ezek közül az egyik legjobban eső indokot is hallhatták: „már nagyon hiányoztak a tanítónénik.” Mindezt a mögöttünk hagyott hónapok fényében aligha kell magyarázni, éppen ezért örömteli, hogy Heves megyei intézményünknél a vakáció első heteit jókedvűen – és nem mellesleg hasznosan – tölthették a gyerekek.
A tarnabodi Máltai Óvoda és Általános Iskolában június 16-tól több mint két héten át napközis táborra került sor, amelyen a 110 diákból mintegy 50-en vettek részt. Az elsőtől a nyolcadikig minden évfolyam képviseltette magát, az alsósok azonban nagyobb számban érdeklődtek, aminek Nyirfalvi Melinda igazgatónő elmondása szerint kifejezetten örültek, ugyanis a fiatalabbakat „jobban féltették” a tantermen kívüli oktatástól.
A megszokottnál hosszabb tábornak ugyanis idén volt egy rendhagyó funkciója: a változatos játékok és programok mellé a szervezők „becsempészték” a tanulást is, hogy felmérjék, ki hogyan haladt az azt megelőző három hónapban, illetve támogassák azokat, akiknél lemaradást tapasztaltak, netán osztályozó vizsgára készülnek.
„Ebben hatalmas segítség volt, hogy a Fenntartónk jóvoltából kaptunk 50 darab tabletet, így a gyerekek kimondottan játékként élték meg a korrepetálásokat. Különböző interaktív alkalmazásokat használtunk, amelyek egyszerre szórakoztatták őket, miközben a szövegértési vagy épp matematikai készségeik is fejlődtek” – meséli az igazgatónő.
Mindezek mellett természetesen nem volt hiány a kötetlenebb időtöltésben sem. Az időjárás szerencsére a kegyeibe fogadta a résztvevőket, így a kézműves foglalkozások mellett a focipályával ellátott udvaron is mindig nagy volt a nyüzsgés. A programok közül a legtöbben azt a kirándulást élvezték, amelyen a csapat a Tarnabod közelében fekvő tanyát kereste fel, ahol egyebek mellett lovaglásra és állatsimogatásra volt lehetőség.
Természetesen a biztonság is elsődleges szempont volt. Annak érdekében, hogy zárt térben lehetőleg kevesen tartózkodjanak egyszerre, csoportokra osztották a diákokat, de mindenki ügyelt az alapos kézfertőtlenítésre is, a felnőttek pedig szükség esetén maszkot viseltek.
A tábor sikerét többek közt az is jól bizonyítja, hogy akadtak, akik eredetileg nem jelentkeztek, de miután hallották társaiktól, hogy milyen jól érzik magukat, a második héttől már csatlakoztak.
Az pedig, hogy a gyerekeket sikerült erre a több mint két hétre lekötni, a szülőknek is nagy segítség volt az otthontanulás időszaka után.
„Ami minket illet, mi is nagyon hasznosnak értékeljük a tábort. Azon kívül, hogy nekünk is hiányoztak a gyerekek, kíváncsiak voltunk arra is, hogy a tanév utolsó hónapjaiban sikerült-e fejleszteni a tudásukat a rendelkezésre álló eszközökkel. Büszkén mondhatom, hogy rengeteg pozitív tapasztalatunk volt. Még az elsőseink is, akikkel kapcsolatban értelemszerűen a legtöbb kérdőjel volt bennünk, jól haladtak abban az időszakban, ehhez pedig még kicsit hozzá is tudtunk tenni a tábor alatt” – zárta gondolatait Nyirfalvi Melinda.