Az iskola tantestülete sok jó és kevésbé jó továbbképzésen vett már részt az elmúlt években, ezért most valami újat, érdekeset, használhatót, nekünk szólót szerettünk volna kapni. Mindezt az iskola falain kívül képzeltük el, hogy egy kicsit kimozdulhassunk a megszokott környezetből és legyen elegendő időnk egymásra, magunkra is.    Így kerültünk 3 napra Hajmásra, a csodálatos Zselici Szabadidőfarmra.

Az EFOP 1.3.9. kódszámú projekt keretében megvalósult élménypedagógia képzés végig a „hagyományos oktatási keretekre” jellemzőtől eltérő szemléletben zajlott.  Izgalmas feladatokat oldottunk meg, amelyekhez a képzés vezetője, Bányai Sándor csupán keretet teremtett; nekünk, résztvevő pedagógusoknak kellett megtölteni azt megfelelő tartalommal, megoldásokkal. Újra gyerekek lehettünk, akik önfeledten, egymást segítve, egy csapatként játszva bővíthettük pedagógiai látókörünket, módszertani eszköztárunkat. Volt időnk egy-egy játék mélyebb kibontására, megértésére, és annak a felfedezésére, hogy „miért pont az adott játékot játsszuk” a képzés keretében.  Nem csak új játékokat ismerhettünk meg, hanem abban is kaptunk támpontokat, hogy hol, mikor, milyen helyzetben merjük bátran alkalmazni a csoportmunkát és az egyéb élménypedagógiai módszereket.

 

A harmadik nap pályaorientációs képzése abban adott megerősítést, hogy mennyire fontos gyermekeinket hozzásegíteni a helyes önismerethez annak érdekében, hogy a megfelelő életpálya irányába induljanak el az általános iskolai végzettség megszerzését követően.

Kürthy-Kalló Timea