Milyen eredményeket ért el a Magyar Máltai Szeretetszolgálat 2019 tavasza óta a 300 legszegényebb magyar település felzárkózását célzó programban? Hogyan illeszkedik ebbe a rendkívül sokrétű tevékenységbe az oktatás? Miként lehet a döntően roma fiatalok szüleit bevonni az óvodák, iskolák életébe? Mennyire nehéz pedagógusokat és más szakembereket találni ezekbe az intézményekbe, majd megtartani őket? Hogyan hatott a koronavírus-járvány a munkatársak mindennapjaira?
Néhány kérdés, amelynek megválaszolásával egyenként is ki lehetett volna tölteni a PestiTV Pesti Riporter című közéleti magazinjának akár a teljes, 45 perces adásidejét is – Thaisz Miklósnak, az MMSZ Iskola Alapítvány ügyvezető igazgatójának azonban 15 perce volt, hogy a közelmúltban sugárzott műsorban összefoglalja a fentiekkel kapcsolatos gondolatait.
Mint kiemelte, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat évtizedes tapasztalatával a háta mögött felismerte, hogy a szociális, egészségügyi és foglalkoztatási lehetőségek megteremtése mellett a minőségi oktatás is elengedhetetlen ahhoz, hogy érdemi eredményt lehessen elérni a hátrányos helyzetű közösségeknél. Ennek jegyében tart fenn az alapítvány intézményeket az olyan településeken, mint például Tiszabura, ahol az óvodába mintegy 200, az iskolába pedig több mint 400 gyerek jár.
A szülőkkel kapcsolatban Thaisz Miklós megjegyezte, a cél, hogy a kollégái megtalálják a közös hangot velük, ebből a szempontból pedig a járványnak fura módon még „előnyei” is voltak, a felnőttek ugyanis érezhetően hálásak, amiért a még nehezebbé váló körülmények ellenére sem engedték el a gyerekeik kezét. Ehhez pedig az is kellett, hogy a pedagógusok mögött, mellett a Magyar Máltai Szeretetszolgálat teljes „hálója” ott legyen a küzdelemben.
A teljes interjút, amelyben az alapítvány ügyvezető igazgatója kitér a Műhelyiskola projektre és a helyi közösségek elé példaként állítható érettségit, szakmát szerző fiatalokra, az alábbi oldalon tekinthetik meg. (A beszélgetés 05:45-nél kezdődik.)