Második alkalommal nyerte el az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ) Iskola Díját a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Eszterházy Miklós Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium. A középiskolák között meghirdetett pályázaton a mérnök szövetség az oktatási intézményekben alkalmazott legjobb, a természettudományokat oktató és népszerűtő módszereket kereste.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Esterházy Miklós Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium egy, a környező általános iskolák számára indított tudásmegosztó programmal nyerte el a mérnök szervezet fődíját. A Revolution Robotics nevű, STEM pedagógiával foglalkozó, azaz a természet- és a műszaki tudományos tárgyakat élményszerűen oktató programmal igyekeznek a robotika és a mérnöki készségek alapjait minél több iskola és diák számára hozzáférhetővé tenni. A résztvevők élménydús foglalkozáson sajátíthatják el a robotika alapjait, beleértve a robot építését, az irányítást és a programozást.
Ilyen robotika foglalkozást tartottak a dombóvári máltai szakképző oktatói például a gyulaji MMSZ Galló József Általános Iskolában is a 6. 7. és 8. osztályos tanulóknak. A rendhagyó órákon 3-4 fős csoportokban dolgoztak együtt a diákok, ennek azért volt jelentősége, hogy egymástól is tudjanak tanulni, és mindeközben megtanuljanak együttműködni is. Így az órák során játékosan tanultak programozni, építeni, számolni a diákok. A robotok segítséget adnak a matematika, a természettudományok, az informatika, a műszaki tárgyak és még az idegen nyelv oktatásához is.
A robotok sokat segíthetnek a felgyorsult gazdasági és technikai fejlődéshez alkalmazkodni képes munkaerő képzésében is, a programozás, a kreatív algoritmikus gondolkodás nélkülözhetetlen a jövő szakemberei számára. A megváltozott, új érdeklődéssel rendelkező diákok élményközpontú tanításra tartanak igényt, a jövőben egyre több, digitálisan jól képzett munkaerőre lesz szükség. Erre figyelemmel folytatódik idén is a tanítás megújulását célzó digitális projekt a máltai általános iskolákban. Az aktív tanulást és a 21. századi kompetenciákat középpontba állító, digitális pedagógiai szemléletváltást célzó projekt a Magyar Máltai Lovagok Szövetsége által gyűjtött céges adományokból, összesen 60 millió forintból indult tavaly és célja, hogy a máltai általános iskolák 3-8. évfolyamán tanuló diákok számára olyan támogató tanulási környezetet alakítson ki, amely elősegíti a hátrányból induló tanulók iskolai jóllétét és a munkaerőpiaci érvényesüléshez szükséges készségek elsajátítását. A támogatók adományaiból a robotika foglalkozás mellett többek között az elmúlt tanévben alkotópedagógiai műhelyt is berendezett Tiszaburán a Máltai Iskola Alapítvány, ahol idén ősztől tanórai keretek között tanulnak már a burai diákok.